środa, 25 października 2017

201.

Mamy nadal kwiecień 2017

Postanowiłam - dość nieśmiało - wziąć udział w konkursie kalendarzowym Royal Stone i zrobiłam dwie prace. Tematem tego etapu konkursu była Polska.
Pierwsza praca to wisior z rarogiem. Raróg, w mitologii Słowian święty ptak towarzyszący bogowi Swarogowi, który był (a może jest nadal) bogiem nieba, słońca, ognia i kowalstwa. Raróg przynosił szczęście tym, którzy dostrzegą go przecinającego nocne niebo. Amulety z Rarogiem miały przynosić szczęście. Z tyłu wisiora  umieściłam swarzycę - kołowrót, jest to jeden z najbardziej znanych znaków słowiańskich.




A tak Raróg prezentuje się na modelce - Kasi Katiens, zdjęcie zrobiła niezrównana Światłoczułość - Anna Kamińska.


Drugą pracą była spinka do włosów - klamra do włosów. Ozdobiona "haftem kaszubskim" a ponieważ nie umiem haftować, to zrobiłam filigran ze srebra. Kolory srebru nadałam emalią niskotemperaturową.




 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz